Wednesday, January 28, 2015

Kde je Afrika?


Tak sme sa s pampúchom dali na zemepis. Znamená to, že som vytiahla puzzle mapu sveta a začala čítať knihu Kde je Afrika?


kde je afrika
Kde je Afrika?



Autorom textu aj ilustrácií je Ľuboslav Paľo. O jeho knihe Haló, haló, pani Mačka! som počula samé chvály, ale tá je väčšinou všade vypredaná. Preto som neváhala, keď som v kníhkupectve narazila na Kde je Afrika.

Musím sa priznať, že na detských knihách oceňujem viac vizuálnu stránku. Milujem keď sú netradične ilustrované, nápadité a nie prvoplánovo ľúbivé. Je úžasné, že aj na Slovensku sa vydávajú originálne knihy a dokonca sú aj populárne. 
Knihy Ľuboslava Paľa sú práve také.

Príbeh je jednoduchý: malý nosorožec Rino jedného dňa objaví knihu o Afrike. Rozhodne sa odísť z nudnej zoo a nájsť svoj domov. Po ceste si stihne pomýliť cisternu so slonom, žeriav so žirafou a hory odpadkov s pyramídami. Našťastie sú tu deti, ktoré Rinovi a jeho novým cirkusovým kamarátom pomôžu odletieť priamo do Afriky. Všetko dobre dopadne a na záver sa už len tancuje. Pod horúcim africkým slnkom.

Text je práve tá slabšia stránka knihy. Príbeh je občas nelogický. To mi vadí aj u detských knižiek. V Rinovej zoo zrejme nemajú slony a žirafy, tak nevie ako vyzerajú. Ešte šťastie, že tam bol ten cirkus. 
Na druhej strane ale minimum textu necháva priestor pre detskú predstavivosť. Môžu si dotvoriť vlastné "spojovacie články". To ale funguje až u detí starších ako pampúch.  


kde je afrika

kde je afrika

kde je afrika

kde je afrika

kde je afrika

kde je afrika

kde je afrika

kde je afrika

No comments:

Post a Comment