Wednesday, December 10, 2014

Ptáče a bodlák

Útlou knižkou o neposednom a vynaliezavom vtáčikovi začala naša mierna ornitologická obsesia. Knihu Ptáče a bodlák napísala Adél Várszegiová, ilustrovala Mariann Márayová.
Táto kniha dala pekne zabrať mojej češtine. Trvalo mi pár čítaní, kým som dosiahla akej takej plynulosti.

ptace a bodlak
Ptáče a bodlák



Príbeh rozpráva o vtáčikovi, ktorému sa chcelo spinkať. Poprosil bodliak, aby ho trošku pohúpal. Lenže bodliak nemal chuť sa hýbať. A tak začína dlhá (a zábavná) cesta malého vtáčika k sladkému spánku. A čo všetko musel malý vtáčik vymyslieť. Za pomoci býka, vody, ohňa aj malého červíčka sa nakoniec všetko dobre skončí.

ptace a bodlak

Príbeh je variáciou na klasickú maďarskú rozprávku. Tak trochu pripomína Ako dedko ťahal repku. Verše sú aj napriek opakovaniu stále vynaliezavo hravé. A práve vďaka opakovaniu deja je knižka ideálna na precvičenie dejovej postupnosti.

Ilustrácie Mariann Márayovej formou koláže sú naozaj nápadité. Kniha vás v kníhkupectve upúta na prvý pohľad. Páči sa mi ako kombinuje farby. Skvelo dopĺňajú dynamiku textu.

ptace a bodlak

ptace a bodlak

ptace a bodlak

ptace a bodlak

ptace a bodlak

ptace a bodlak



2 comments:

  1. U vás vidím, co všechno jsem o Ptáčeti a bodláku zapomněla zmínit:) Jinak máte moc pěknou a inspirativní sbírku knížek, těším se na další přírůstky!

    ReplyDelete
    Replies
    1. juu, prvy koment. som poctena, ze prave z tak uzasneho blogu. dakujem!

      Delete